• خانه
  • اخبار
  • کاهش منابع آب کشاورزی را در معرض نابودی قرار داده است

اقتصاد پویا نیازمند عزم ملی است

کاهش منابع آب کشاورزی را در معرض نابودی قرار داده است


به گزارش اصفهان بیداربه نقل از ایرنا، مصطفی رناسی، شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود : کشور در شرایط حساس دوران پسا تحریم و اجرای بر جام قرار دارد و با خرد ورزی دولت قطار اقتصاد در مسیر توسعه قرار می گیرد.

وی افزود : اکنون اتاق بازرگانی اصفهان دارای یازده کمیسیون و ۵۸ کمیته است ودر این جهت بررسی مشکلات کشاورزی ؛ محیط زیست ؛ آلودگی ، بررسی مشکلات و نحوه آموزش گردشگری ؛ نحوه برند سازی و بررسی برنامه های مربوط به تجارت جهت طرح در برنامه ششم توسعه از اهم مصوبات کمیسیون های اتاق بازرگانی اصفهان است.

وی همچنین با اشاره به برنامه ها و فعالیت های کمیسیون سیاستگذاریو پایش اتاق گفت: در دوره جدید اتاق بازرگانی در راستای هم افزایی و جلوگیری از موازی کاری کمیسیون سیاست گذاری پایش تشکیل شده است.
رناسی بررسی راهبرد کمیسیون ها و کمیته های ذیل آنها، تنظیم و تصویب آیین نامه پرداخت دبیران کمیسیون ها، بررسی و تصمیم گیری در خصوص افزایش یا ادغام کمیته های ذیل کمیسیون ها، بررسی و پایش کمیسیون ها و کمیته ها جهت پرهیز از موازی کاریها و پیگیری برگزاری همایش‌ها و نشست ها جهت افزایش توان علمی و عملی اعضای کمیسیون ها را از مهمترین فعالیت های کمیسیون سیاستگذاری و پایش عنوان کرد.

کاهش منابع آب کشاورزی را در معرض نابودی قرار داده است

رییس کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست اتاق بازرگانی نیزبا بیان اینکه در چهل سال اخیر معادل هزار سال ذخایر آبهای زیر زمینی مصرف شده است، افزود: این اتفاق به دلیل نداشتن مدیریت کلان و مبتنی بر دانش و علم گرایی رخ داده است.
حمید رضا قلمکاریان با اشاره به مشکلات زیست محیطی تالاب گاوخونی درانتشار ریزگردها افزود: در مورد محیط زیست در تالاب شاهد ریزگردهایی هستیم که تا هزار کیلومتر می تواند سلامت انسان هارا به مخاطره بیندازد.
وی گفت: مدل کمیسیون کشاورزی اتاق مبتنی بر تفکر استراتژیک است.
وی افزود :اساس کار ما در این کمیسیون این است که مظلومیت کشاورزی را به گوش مسوولان برسانیم.
قلمکاریان به مشکلات کشاورزان شرق و غرب استان اصفهان اشاره کرد و گفت :اگر می خواهیم اقتصاد پویایی داشته باشیم نیاز به عزم ملی است.

فعالیت هشت هزار واحد صنعتی اصفهان

نایب ریس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی نیز در این نشست افزود: در استان اصفهان در حدود هشت هزار واحد صنعتی وجود دارد.
مجتبی ملا احمدی افزود: بررسی مشکلات واحدهای صنعتی و پیگیری مسائل آنها از اساسی ترین برنامه های کوتاه مدت این کمیسیون اتاق بازرگانی است.
وی برگزاری همایش ملی با حضور صنعت نساجی کشور در بیست و هشت بهمن امسال و صنعت خودرو در اوایل سال آینده و ارتباط صنعت و دانشگاه را از دیگر برنامه های بلند مدت این کمیسیون عنوان کرد.

شکوه و عظمت از جمله پیش شرط های برند شهری اصفهان است

رییس کمیسیون گردشگری و برند شهری اتاق بازرگانی اصفهان نیز گفت: با عظمت، باشکوه و روحانی بودن از جمله پیش شرط های برند اصفهان است که در حال انجام است.
محمد رضا رجالی افزود: این کمیسیون شامل پنج کمیته برند شهری روابط بین الملل، آموزش و گردشگری، طرح و برنامه و سرمایه گذاری و زیرساخت ها ست.
وی افزود:برند شهری به دنبال شناسایی معرفی و هدایت دهی سرمایه های مادی و معنوی شهری حول هویت رقابتی شهر است.
وی تصریح کرد:جهت تبیین و نهایی سازی برند شهری اصفهان، فرایندی سه ساله با حضور مسئولان استانی و شهری و دستگاه های مرتبط سپری شده است.
وی گفت: برای اجرایی شدن این برند کمیسیون گردشگری و برند شهری اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی استان اصفهان مدیریت اجرایی پروژه را بر عهده داشته و متناسب با اهداف و فاز بندی فعالیت ازمشاورین و پیمانکاران مربوطه استفاده کرده است.

معادن سنگ تزئینی ، ظرفیت توسعه استان اصفهان است

نایب رییس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی نیز در این نشست گفت: وجود معادن سنگ های تزیینی از پتانسیل های خوب استان اصفهان است.
ابوالقاسم سرتیبی گفت: بیش از هزار واحد سنگ های تزیینی در استان اصفهان فعال است ، این در حالی است که نقاط قوت استان وجود همه نوع سنگ معدنی و ضعف فرآوری و آموزش از نقاط ضعف آن است.
وی با بیان اینکه تولید سنگ در کشور به روش سنتی است افزود: باید از تکنولوژی و روش های علمی در دنیا در این زمینه استفاده کرد.


نوشته شده در تاریخ ۲۹ بهمن ۱۳۹۴

دکتر حمیدرضا قلمکاری

عضو هیأت رئیسه، هیأت نمایندگان و رئیس شورای مطالعات استراتژیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان | دوره نهم


تمامی حقوق برای موسسه‌ی بین‌المللی و غیرانتفاعی ایندکس محفوظ می‌باشد. © ۱۴۰۱