به گزارش اصفهان بیداربه نقل از ایرنا، مصطفی رناسی، شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود : کشور در شرایط حساس دوران پسا تحریم و اجرای بر جام قرار دارد و با خرد ورزی دولت قطار اقتصاد در مسیر توسعه قرار می گیرد.
وی افزود : اکنون اتاق بازرگانی اصفهان دارای یازده کمیسیون و ۵۸ کمیته است ودر این جهت بررسی مشکلات کشاورزی ؛ محیط زیست ؛ آلودگی ، بررسی مشکلات و نحوه آموزش گردشگری ؛ نحوه برند سازی و بررسی برنامه های مربوط به تجارت جهت طرح در برنامه ششم توسعه از اهم مصوبات کمیسیون های اتاق بازرگانی اصفهان است.
وی همچنین با اشاره به برنامه ها و فعالیت های کمیسیون سیاستگذاریو پایش اتاق گفت: در دوره جدید اتاق بازرگانی در راستای هم افزایی و جلوگیری از موازی کاری کمیسیون سیاست گذاری پایش تشکیل شده است.
رناسی بررسی راهبرد کمیسیون ها و کمیته های ذیل آنها، تنظیم و تصویب آیین نامه پرداخت دبیران کمیسیون ها، بررسی و تصمیم گیری در خصوص افزایش یا ادغام کمیته های ذیل کمیسیون ها، بررسی و پایش کمیسیون ها و کمیته ها جهت پرهیز از موازی کاریها و پیگیری برگزاری همایشها و نشست ها جهت افزایش توان علمی و عملی اعضای کمیسیون ها را از مهمترین فعالیت های کمیسیون سیاستگذاری و پایش عنوان کرد.
کاهش منابع آب کشاورزی را در معرض نابودی قرار داده است
رییس کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست اتاق بازرگانی نیزبا بیان اینکه در چهل سال اخیر معادل هزار سال ذخایر آبهای زیر زمینی مصرف شده است، افزود: این اتفاق به دلیل نداشتن مدیریت کلان و مبتنی بر دانش و علم گرایی رخ داده است.
حمید رضا قلمکاریان با اشاره به مشکلات زیست محیطی تالاب گاوخونی درانتشار ریزگردها افزود: در مورد محیط زیست در تالاب شاهد ریزگردهایی هستیم که تا هزار کیلومتر می تواند سلامت انسان هارا به مخاطره بیندازد.
وی گفت: مدل کمیسیون کشاورزی اتاق مبتنی بر تفکر استراتژیک است.
وی افزود :اساس کار ما در این کمیسیون این است که مظلومیت کشاورزی را به گوش مسوولان برسانیم.
قلمکاریان به مشکلات کشاورزان شرق و غرب استان اصفهان اشاره کرد و گفت :اگر می خواهیم اقتصاد پویایی داشته باشیم نیاز به عزم ملی است.
فعالیت هشت هزار واحد صنعتی اصفهان
نایب ریس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی نیز در این نشست افزود: در استان اصفهان در حدود هشت هزار واحد صنعتی وجود دارد.
مجتبی ملا احمدی افزود: بررسی مشکلات واحدهای صنعتی و پیگیری مسائل آنها از اساسی ترین برنامه های کوتاه مدت این کمیسیون اتاق بازرگانی است.
وی برگزاری همایش ملی با حضور صنعت نساجی کشور در بیست و هشت بهمن امسال و صنعت خودرو در اوایل سال آینده و ارتباط صنعت و دانشگاه را از دیگر برنامه های بلند مدت این کمیسیون عنوان کرد.
شکوه و عظمت از جمله پیش شرط های برند شهری اصفهان است
رییس کمیسیون گردشگری و برند شهری اتاق بازرگانی اصفهان نیز گفت: با عظمت، باشکوه و روحانی بودن از جمله پیش شرط های برند اصفهان است که در حال انجام است.
محمد رضا رجالی افزود: این کمیسیون شامل پنج کمیته برند شهری روابط بین الملل، آموزش و گردشگری، طرح و برنامه و سرمایه گذاری و زیرساخت ها ست.
وی افزود:برند شهری به دنبال شناسایی معرفی و هدایت دهی سرمایه های مادی و معنوی شهری حول هویت رقابتی شهر است.
وی تصریح کرد:جهت تبیین و نهایی سازی برند شهری اصفهان، فرایندی سه ساله با حضور مسئولان استانی و شهری و دستگاه های مرتبط سپری شده است.
وی گفت: برای اجرایی شدن این برند کمیسیون گردشگری و برند شهری اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی استان اصفهان مدیریت اجرایی پروژه را بر عهده داشته و متناسب با اهداف و فاز بندی فعالیت ازمشاورین و پیمانکاران مربوطه استفاده کرده است.
معادن سنگ تزئینی ، ظرفیت توسعه استان اصفهان است
نایب رییس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی نیز در این نشست گفت: وجود معادن سنگ های تزیینی از پتانسیل های خوب استان اصفهان است.
ابوالقاسم سرتیبی گفت: بیش از هزار واحد سنگ های تزیینی در استان اصفهان فعال است ، این در حالی است که نقاط قوت استان وجود همه نوع سنگ معدنی و ضعف فرآوری و آموزش از نقاط ضعف آن است.
وی با بیان اینکه تولید سنگ در کشور به روش سنتی است افزود: باید از تکنولوژی و روش های علمی در دنیا در این زمینه استفاده کرد.