• خانه
  • اخبار
  • لزوم تحول در نظام آموزشی کشور، منطبق با نیازهای صنعت

دکتر قلمکاری تأکید کرد:

لزوم تحول در نظام آموزشی کشور، منطبق با نیازهای صنعت


دکتر حمیدرضا قلمکاری، نایب رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان گفت: ابعاد اجرایی و عملیاتی همایش ملی پویش اشتغال که الگویی بومی از طرح “دوال” در کشور آلمان است، گامی ارزنده در راستای تربیت سرمایه انسانی مورد نیاز صنعت به شمار می آید.

دکتر قلمکاری که در همایش ملی پویش اشتغال با رسانه ها سخن می گفت، تصریح کرد: برای تحقق اهداف مورد نظر و تأمین نیروی انسانی تحصیل‌کرده که هم از لحاظ تئوری و هم از منظر فنی و تجربی، غنی و توانمند باشد، نظام آموزشی کشور باید متحول شود.
بر اساس این گزارش، همایش ملی پویش اشتغال، از ۲۹ آبان و با حضور رییس مرکز پژوهش های مجلس، رییس دانشگاه آزاد اسلامی کشور، برخی مدیران کل ادارات دولتی، اعضاء اتاق بازرگانی و رؤسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، در شهر اصفهان برگزار گردید.
نایب رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در این همایش ملی تصریح کرد: هماهنگی و هم افزایی هرچه بیشتر صنعت و دانشگاه، در تحقق اهداف این دو حوزه استراتژیک؛ مؤثر و مفید واقع می شود.
وی خاطر نشان ساخت: در یک دهه گذشته، وضعیت و توان علمی ایران ۱۱ برابر ارتقاء پیدا کرده، اما در همین شرایط و مقایسه وضعیت نرخ بیکاری فارغ التحصیلان مراکز آموزش عالی در ایران با ۲۰ کشور توسعه یافته، نشان می دهد که در رتبه ۱۹ قرار داریم.


نوشته شده در تاریخ ۴ آذر ۱۴۰۰

دکتر حمیدرضا قلمکاری

عضو هیأت رئیسه، هیأت نمایندگان و رئیس شورای مطالعات استراتژیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان | دوره نهم


تمامی حقوق برای موسسه‌ی بین‌المللی و غیرانتفاعی ایندکس محفوظ می‌باشد. © ۱۴۰۱