• خانه
  • اخبار
  • گردهمایی کمیسیون های تخصصی اتاق بازرگانی اصفهان

گردهمایی کمیسیون های تخصصی اتاق بازرگانی اصفهان


دکترحمیدرضا قلمکاری درگردهمایی کمیسیون های اتاق بازرگانی : رویکرد برنامه ریزی استراتژیک راهگشای چالش های کشاورزی است.

حمیدرضا قلمکاری در این گردهمایی گفت : فرایند کار در کمیسیون کشاورزی ،آب و محیط زیست مبتنی بر تفکر استراتژیک است و راهکارهای برون رفت از چالش های چهار زیر بخش کشاورزی بر اساس این رویکرد تدوین می شوند تا از قابلیت علمی بودن و عملیاتی شدن برخوردار باشند .

وی با بیان اینکه مدل گپ آنالیز در بین ۳۵ روش استراتژیک با کمک مشاورین خبره انتخاب شده است افزود : ما بر حسب وظیفه به دنبال خلق ارزش های اجتماعی از جمله ثروت ، سیاست ،پروژه ،زیرساخت و .. هستیم البته در مسیری کاملا مشخص و با برنامه ریزی مدون که امکان رسیدن به این اهداف را برای ما میسر کند .

قلمکاری با اشاره به اینکه مدل آنالیز شکاف یا گپ آنالیز هدف مسیر و منابع را دقیقا تحلیل می کند اضافه کرد : بر اساس این روش ابتدا وضعیت کنونی مورد تحلیل قرار می گیرد سپس وضعیت مطلوب تدوین و برنامه ریز برای رسیدن به وضعیت جدید انجام و در پایان نیز این موضوع مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت .

رئیس کمیسیون کشاورزی ، آب و محیط زیست در ادامه عنوان کرد : این سیستم قابل تعمیم به تمام نهاد ها ،سازمان ها و فعالیت های گوناگون می باشد و از مهمترین مزایای آن قابلیت اندازه گیری و ارزیابی پیشرفت ها در مقاطع مختلف است و به همین دلیل اتاق بازرگانی ایران نیز از روشی که ما در پیش گرفته ایم استقبال نموده است .

حمیدرضا قلمکاری چشم انداز کمیسیون کشاورزی آب و محیط زیست را کاملا مشخص شده دانست و ادامه داد : پس از بررسی این کمیسیون در دوره ی قبل تصمیم گرفته شده که با توجه به شرایط کنونی حاکم بر صنعت کشاورزی تعداد کمیته ها را از سه به هفت کمیته افزایش دهیم تا به مسائل و مشکلات این حیطه به صورت تخصصی تر پرداخته شود .

وی در پایان تدوین طرح های نظیرایجاده پژوهشکده و سند محیط زیست اصفهان , ایجاد پژوهشکد آب ، بردن بحث زاینده رود و تالاب گاوخونی به تراز ملی و فراملی ، تدوین برنامه ی استراتژیک برای رسیدن به اهداف و … را ازجمله فعالیت های صورت گرفته کمیسیون کشاورزی آب و محیط زیست اتاق بازرگانی در هفت ماهه ی گذشته برشمرد.


نوشته شده در تاریخ ۱۷ اسفند ۱۳۹۴

دکتر حمیدرضا قلمکاری

عضو هیأت رئیسه، هیأت نمایندگان و رئیس شورای مطالعات استراتژیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان | دوره نهم


تمامی حقوق برای موسسه‌ی بین‌المللی و غیرانتفاعی ایندکس محفوظ می‌باشد. © ۱۴۰۱