• خانه
  • اخبار
  • توانمندسازی بخش خصوصی به شکوفایی اقتصاد می‌انجامد

توانمندسازی بخش خصوصی به شکوفایی اقتصاد می‌انجامد


به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حمیدرضا قلمکاری صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت صنعت دامپروری در استان اظهار کرد: صنعت کشاورزی صنعت مادر است.

وی افزود: در حالی‌ که این صنعت در استان و کشور با مشکلاتی چون عدم اطمینان کافی در تامین امنیت غذایی کشور، پایین بودن بهره‌وری، فرسوده‌ بودن ماشین‌آلات، ناهماهنگی‌های کلان و بخشی، ناهماهنگی در بازار و نهاده محصول روبه‌رو است.

این عضو جامعه دامپزشکان ایران تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات بخش کشاورزی در حال حاضر نداشتن یک استراتژی بلندمدت در بخش کشاورزی است، امیدواریم پارلمان بخش خصوصی بتواند در بهبود فضای کسب و کار و تعامل با دست‌اندرکاران بخش کشاورزی بهتر عمل کند.

وی با بیان اینکه استان اصفهان ۶.۵ درصد از مساحت کشور و ۲.۵ درصد از اراضی کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: میزان بارش در استان اصفهان نسبت به میزان جهانی بسیار کمتر است و به همین دلیل اصفهان در یک اقلیم معتدل و خشک قرار دارد.

قلمکاری عنوان کرد: آلودگی‌های شدید منابع آبی و خاک، بهره‌برداری غیراصولی از منابع، پایین بودن راندمان، نرخ بالای مهاجرت‌ها و خشکسالی کشاورزی استان را با معضلات جدی روبه‌رو کرده است.
وی بیان کرد: استان اصفهان در تولید محصولات زراعی رتبه ۱۲ در میان استان‌های کشور، در تولید گوشت قرمز رتبه ششم کشور و در تولید گوشت مرغ نیز رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص داده است.
این مخترع و کارآفرین نمونه خواستار توجه بیشتر به بخش کشاورزی شد و گفت: ارتقای جایگاه بخش خصوصی در سطح استان و کشور با چهار نگرش کلی شامل تفکر و نبوغ اقتصادی، رونق اقتصادی، توسعه پایدار و ساختار تشکیلاتی می‌تواند به توسعه بخش خصوصی در استان کمک کند.
وی تاکید کرد: توانمندسازی بخش خصوصی، ایجاد پیوند میان اقتصاد ملی و اقتصاد بین‌الملل و افزایش درآمد سرانه استانی به توانمندی اقتصاد استان کمک زیادی خواهد داشت.
قلمکاری اظهار کرد: به نظر بنده برای پیشرفت اقتصاد و گسترش فعالیت‌های بخش خصوص نیاز است که مستقل از دولت و سایر نهادهای دولتی باشیم، تصمیم‌گیری‌ها بر اساس خرد جمعی باشد، مدیریت سیستم هوشمند حکمفرما باشد و بر توان مالی و منابع انسانی کارآفرین تکیه کنیم تا بتوانیم موفق باشیم.
وی ادامه داد: نیاز است تلاش بی‌وقفه برای توسعه کسب و کار رقابتی داشته باشیم، بخش خصوص باید محور باشد، این‌گونه است که شاهد بهبود وضعیت اقتصادی در استان خواهیم بود.


نوشته شده در تاریخ ۲۸ بهمن ۱۳۹۴

دکتر حمیدرضا قلمکاری

عضو هیأت رئیسه، هیأت نمایندگان و رئیس شورای مطالعات استراتژیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان | دوره نهم


تمامی حقوق برای موسسه‌ی بین‌المللی و غیرانتفاعی ایندکس محفوظ می‌باشد. © ۱۴۰۱