• خانه
  • اخبار
  • قلمکاری: برنامه های کمیسیون کشاورزی اتاق اصفهان قابل تعمیم به اتاق ایران است

در چهارمین جلسه کمیسیون کمیسیون کشاورزی اتاق اصفهان مطرح شد؛

قلمکاری: برنامه های کمیسیون کشاورزی اتاق اصفهان قابل تعمیم به اتاق ایران است


چهارمین جلسه ی کمیسیون کشاورزی ،آب و محیط زیست از دوره ی هشتم اتاق بازرگانی اصفهان به ریاست دکتر حمیدرضا قلمکاری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار نگاه کویر، در این جلسه حمیدرضا قلمکاری موفقیت ها و پیشرفت هایی که در کمیسیون کشاورزی ،آب و محیط زیست اتاق بازرگانی برگزار شد را مرهون زحمات تک تک اعضای کمیسیون و کمیته های هفت گانه دانست و اضافه کرد : برخی از اعضاء تحقق اهداف اتاق و کمیسیون را فراتر از یک مسولیت اجتماعی می دانند و از وقت شخصی خود نیز در این راستا استفاده می کنند که این موضوع بسیار جای تقدیر و سپاسگزاری دارد.

قلمکاری فعالیت های انجام شده در کمیته های هفتگانه را بسیار گسترده توصیف و ادامه داد : همت، کنشگری و برنامه ریزی های این کمیسیون و قالبی که برای پیگیری ایده ها و طرح ها به وجود آمده است قابل تعمیم به سایر کمیسیون های اتاق بازرگانی اصفهان ،اتاق های دیگر استان ها و به طور کلی اتاق ایران است.

قلمکاری با بیان اینکه ما نیز برای توسعه ی پایدار باید گام برداریم گفت : اینکه در پساتحریم چه باید انجام داد و وظیفه ی ما برای بهبود فضای کسب و کار چیست مساله ای بسیار حائز اهمیت است که جا دارد یکی از جلسات کمیسیون را به این امر اختصاص دهیم و برگذاری همایش پساتحریم را نیز در دستور کار داشته باشیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی ،آب و محیط زیست اتاق بازرگانی افزود :ایجاد توسعه ی پایدار در اقتصاد کشور تنها وظیفه ی دولت نیست و بخش خصوصی نیز باید در این توسعه سهم خود را ایفا کند.

حمیدرضا قلمکاری با بیان اینکه شهر گنبد های فیروزه ای آسمان فیروزه ای می خواهد و زاینده رود رگ حیاتی اقتصادی -اجتماعی اصفهان است اظهار داشت : تاکنون برنامه های خوبی در این زمینه ها و در کمیته های مربوطه برگزار شده است و اتاق نیز از طرح ها و برنامه هایی که باعث توسعه ی پایدار وکاهش آسیب های زیست محیطی شود را تا حصول نتیجه حمایت خواهد کرد .

در ادامه ی این جلسه مهندس گلستان مهر دبیر کمسیون کشاورزی ، آب و محیط زیست ، گزارشی از مصوبات گذشته کمیسیون و شرح اقدامات انجام شده را ارئه داد که از مهمترین آن می توان به برگزاری جلسات هماهنگی با معاونت عمرانی استانداری ، برگزاری جلسات تهیه ی بیانه های کمیته های هفتگانه ، برنامه ریزی در زمینه ی اعزام هیئت تجاری به روسیه و اوکراین و… اشاره کرد.

همچنین دکتر عبداللهی نایب رئیس کمسیون کشاورزی،آب و محیط زیست اتاق بازرگانی با بیان اینکه بیانیه ماموریت های کمیته های هفتگانه بر اساس ضرورت تدوین شده است و قوانین بالا دستی در تهیه ی آن لحاظ گردیده ، بیانیه ی ماموریت ها و چشم انداز های کمیته های هفت گانه را قرائت کرد.

در این جلسه مهندس بزرگی نایب رئیس دیگرکمسیون کشاورزی،آب و محیط زیست اتاق بازرگانی تعریف دو قالبی که فعالان حوزه ی کشاورزی ،آب و محیط زیست می توانند بر اساس آن طرح ها و ایده های خود را به کمیته ها و در نهایت کمیسیون کشاورزی ارسال کنند گفت : تلاش بر این است تا با روشن شدن و سازماندهی نحوه ی بررسی لوایح و برنامه های پیشنهادی درپایان شش ماهه ی سال آتی همه اعضا بدانند که برای تحقق اهدافشان چه مسیری را باید طی کنند.

لازم به ذکر است در پایان چهارمین جلسه ی کمیسیون کشاورزی برخی از طرح ها ولوایح ارسال شده به این کمیسیون نیز مورد بررسی قرار گرفت.


نوشته شده در تاریخ ۳۰ بهمن ۱۳۹۴

دکتر حمیدرضا قلمکاری

عضو هیأت رئیسه، هیأت نمایندگان و رئیس شورای مطالعات استراتژیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان | دوره نهم


تمامی حقوق برای موسسه‌ی بین‌المللی و غیرانتفاعی ایندکس محفوظ می‌باشد. © ۱۴۰۱