• خانه
  • اخبار
  • فعالیت کمیسیون‌های اتاق اصفهان بر اساس برنامه چهار ساله تدوین می‌شود

فعالیت کمیسیون‌های اتاق اصفهان بر اساس برنامه چهار ساله تدوین می‌شود


خبرگزاری ایمنا: رییس کمیسیون سیاست گذاری و پایش اتاق اصفهان گفت: فعالیت کمیسیون های اتاق اصفهان بر اساس برنامه چهار ساله تدوین و سالانه مورد پایش قرار می گیرد.

به گزارش ایمنا مصطفی رناسی در سومین جلسه کمیسیون سیاست گذاری و پایش اتاق اصفهان، تصریح کرد: کمیسیون های اتاق اصفهان در این دوره با ارایه برنامه چهار ساله تلاش می کنند که با رصد دقیق مسایل و مشکلات مربوط به حوزه کاری خود نسبت به ارایه راهکارهای اجرایی و پیگیری آن اهتمام جدی داشته باشند.

وی بیان داشت: اتاق بازرگانی بر اساس قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار نقش مهمی در انعکاس موانع کسب و کار به سه قوه دارد و باید از این ظرفیت برای برطرف شدن مسایل تولید کنندگان استفاده شود.

رییس کمیسیون سیاست گذاری و پایش اتاق اصفهان به تشکیل کمیسیون امور اجتماعی اتاق و بررسی مسایل اجتماعی استان اصفهان توسط این کمیسیون اشاره کرد و گفت: این کمیسیون با شناسایی معضلات اجتماعی و بررسی تاثیر آن بر فعالیت های اقتصادی استان می تواند نقش موثری در توسعه اجتماعی و اقتصادی استان داشته باشد.

قاسم علی جباری رییس کمیسیون سرمایه گذاری، تامین مالی و توسعه روابط خارجی اتاق اصفهان در این جلسه، گفت: سازمان دهی امور سرمایه گذاری استان اصفهان در این کمیسیون می تواند نقش موثری در جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی برای استان اصفهان داشته باشد.

محمدرضا رجالی رییس کمیسیون گردشگری و برند شهری اتاق اصفهان با تشریح برنامه های این کمیسیون، گفت: رویکرد این کمیسیون در دوره هشتم اتاق، دعوت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری در صنعت گردشگری و توجه به زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری به ویژه آموزش به فعالان این بخش در استان اصفهان است.

رییس کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست اتاق اصفهان در این جلسه، بیان داشت: این کمیسیون با هدف توجه به همه بخش های مرتبط با کشاورزی ۶ کمیته تخصصی شامل کشاورزی نوین و صنایع تبدیلی، دام، طیور و آبزیان و صنایع تبدیلی، بازرگانی و کشت برون مرزی، آب، محیط زیست، منابع طبیعی و تغییرات اقلیمی و سلامت و امنیت غذایی سازمان دهی کرده است.

حمیدرضا قلمکاری رویکرد اصلی کمیسیون را مساله محور در این بخش برشمرد و گفت: مسایل و مشکلات فعالان بخش کشاورزی در همه زیرمجموعه ها به صورت سیستمی جمع آوری می شود.

زهرا اخوان نسب رییس کمیسیون اجتماعی امور اجتماعی اتاق اصفهان در این جلسه، گفت: در این کمیسیون فعالان بخش اجتماعی بویژه استادان دانشگاه در حوزه جامعه شناسی و مسئولان مرتبط موضوعات اجتماعی مرتبط با فعالیت های اقتصادی را مورد بررسی قرار می دهد.

رییس کمیسیون آموزش، پژوهش و توانمندسازی جوانان اتاق اصفهان در این جلسه، بیان داشت: ترغیب و ترویج آموزش های کاربردی به جوانان در بخش کارآفرینی از اهداف مهم کمیسیون آموزش در این دوره است.

امیر کشانی خواستار همکاری سازمان یافته بین خیریه های استان با کمیسیون اجتماعی اتاق شد و گفت:همکاری هدفمند بین اتاق بازرگانی و خیریه ها می تواند بخشی از معضلات جامعه را با همکاری فعالان اقتصادی و سازمان های دولتی برطرف کند.

گقتنی است؛ در این جلسه مصوب شد موضوعات مربوط به سرمایه گذاری و آموزش به صورت تخصصی در کمیسیون های اتاق پردازش و موضوعات کلان در دو کمیسیون آموزش و سرمایه گذاری اتاق مورد بررسی قرار گیرد.

منبع : ایمنا


نوشته شده در تاریخ ۲۸ بهمن ۱۳۹۴

دکتر حمیدرضا قلمکاری

عضو هیأت رئیسه، هیأت نمایندگان و رئیس شورای مطالعات استراتژیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان | دوره نهم


تمامی حقوق برای موسسه‌ی بین‌المللی و غیرانتفاعی ایندکس محفوظ می‌باشد. © ۱۴۰۱